Server Side cvars
- g_gametype <name>
Ustawia typ rozgrywki jaki zastosowany zostanie przy następnej rozgrywce.
Możliwe są opcje “dm” (Deathmatch), “tdm” (Team Deathmatch),
“elim” (Elimination), i “inf” (Infiltration).
- g_availableweapons <list>
Ustawia, z jakiej broni będziemy mogli skorzystać grając na serwerze. Każda
z broni jest reprezentowana jako 0,1 albo 2. Gdy broń ma parametr 0
nie będzie ona dostępna. Gdy broń ma parametr 1 będzie dostępna tylko
w trybach, gdzie możemy podnosić broń. Jeśli parametr 2 będzie ogólno
dostępna. Wartość domyślna ustawiona jest na “2222222222211” co oznacza,
że wszystkie rodzaje broni są dostępne w dm, ale RPG-7 i MM1
jest wyłączona w trybach infiltration i elimination. Broń jest
w następującym porządku:
- Nóż
- M1911A
- USSOCOM
- M590 Shotgun
- Micro Uzi
- M3A1
- USAS12
- M4 Assault Rifle
- AK74 Assault Rifle
- MSG90A1 Sniper Rifle
- M60 Machinegun
- MM1 Grenade Launcher
- RPG-7
- fraglimit < # >
Ustala limit fragów, które potrzebne są do zmiany mapy. 0 wyłącza limit.
Wartość domyślna: 20.
- timelimit < # >
Ustala limit czasowy rozgrywki. Domyślnie: 0.
- g_inactivity < # >
Ustala czas ( w sekundach), po jakim nieaktywny gracz jest rozłączany z serwera.
0 wyłącza tą opcje. Domyślnie: 0.
- teamlimit < # >
Ilość rund, jakie musi wygrać drużyna (dla Infiltration / Elimination), żeby
mapa została zmieniona. 0 wyłącza tą opcje. Domyślnie:
8.
- g_friendlyfire <#>
Włącza lub wyłącza opcje friendly fire. Gdy ustawione na 1 będziesz
mógł zabić i ranić swoją drużynę, i odwrotnie gdy ustawione będzie na 0.
- g_speed < # >
Ustala prędkość poruszania się. Domyślnie: 280.
- sv_maxrate < # >
Ustala maksymalny transfer do użytkownika. Pomaga kontrolować prędkość twojego
łącza. Domyślnie: 0 (brak limitu).
- sv_hostname < name >
Ustawia nazwę serwera, która pojawi się w przeglądarce GameSpy. Domyślnie:
hostname.
- sv_maxclients < # >
Maksymalna ilość graczy na serwerze. Domyślnie: 8.
- g_password < password >
Komenda zakłada hasło (g_password hasło) na serwer, czyli serwer wymaga od
użytkowników podania hasła by mogli oni wejść na serwer.
Brak hasła (g_password "") oznacza wstęp wolny. Standartowo żadne
hasło nie jest założone.
- g_allowvote < # >
Ustala czy możliwe będzie głosowanie na twoim serwerze. 0 zabrania,
a 1 pozwala przeprowadzić głosowanie. Domyślnie: 1.
- g_voteduration < # >
Ustala ilość sekund przez jaką będzie możliwe głosowanie. Domyślnie: 60.
- g_timeouttospec <#>
Ilość sekund po jakiej użytkownik który nie wysyła żadnych informacji do serwera
jest przełączany do trybu widza. Domyślnie: 15.
- g_roundtimelimit <#>
Ustala limit czasowy jednej rundy (w trybach infiltration oraz elimination)
Domyślnie: 5.
- sv_mapcycle <filename>
Ustala plik odpowiedzialny za zmiany map. Domyślnie: default.mapcycle.
- g_suicidepenalty <#>
Ustala wartość punktów za zabicie siebie. Domyślnie: -1.
- g_teamkillpanelty <#>
Ustala wartość punktów za zabicie kogoś ze swojej drużyny. Domyślnie: -1.
- sv_pure < # >
Ustala twojemu serwerowi tryb "czyszczenia". Znaczy to tyle, że
serwer wymaga od klienta identycznych ustawień plików, jakie są na serwerze.
W przypadku, gdy tak nie jest serwer odrzuca klienta. Aby założyć te ustawienia
musisz wpisać w linii poleceń (np.: "+set sv_pure 0") a nie z konsoli.
Standartowo ta opcja jest wyłączona.
- rconpassword < password >
Jeśli nie założysz hasła na serwerze, to możesz zdalnie z konsoli ustawiać
hasło. Polecenie pozwala operatorowi serwera zdalnie zmieniać ustawienia serwera.
Jeśli jednak założysz do wszelkich zmian na serwerze będziesz potrzebował
hasła. Standartowo opcja ta jest wyłączona (''").
- g_forcefollow <#>
Uaktywnia lub dezaktywuje zdolność do latania po planszy jako ghost.
Gdy ustawiona jest na 1 jedyną możliwością jest poruszanie się za plecami
grających. Natomiast gdy wartość wynosi 0 jest pełna swoboda ruchów.
Domyślnie: 0.
- g_followenemy <#>
Uaktywnia lub dezaktywuje możliwość śledzenia przeciwnika jako ghost.
1 umożliwia, a 0 zmusza nas do patrzenia tylko zza pleców kolegów
z drużyny. Domyślnie: 1
Client Side cvars
- com_maxfps < # >
Komenda ta ustawia maksymalna liczbę przesyłanych pakietów "klatek ekranowych"
(fps). Ma to na celu ograniczenie ewentualnych lagów. Zbyt duża liczba może
powodować lagi, dlatego standartowo jest ustawione na 85 fps.
- rate < # >
Ustawiasz maksymalna liczbę odbieranych danych z serwera. Zbyt duża liczba
może powodować lagi. Standartowo jest ustawione na 2500.
- rconpassword < password >
Wpisujesz tutaj hasło, które musi być zgodne z ustawionym na serwerze. Wtedy
możesz dokonywać zmian. Standartowo nie ma hasła ("").
- cg_drawfps < # >
Ta komenda włącza okienko FPS, dzięki czemu widzimy jakie aktualnie mamy wartości
fps. Standartowo jest wyłączona. Wartości to 1 (aktywacja), 0 (deaktywancja).
- cg_lagometer < # >
Komenda mierzy i wyświetla graficznie wielkość twojego laga. Wartość (#) aktywowania
tej opcji to: 1, wyłączenia 0.
Standartowo jest wyłączona.
- cg_chattime <#>
Komenda ta ustawia czas pozostawiania wiadomości od innych graczy na twoim
ekranie. Standartowo jest to 6 sekund, czyli 6000 milisekund.
Uwaga!!! Wartość czasu podaje się w milisekundach (np. 1000 = 1s).
- cg_voiceradio <#>
Włącza i wyłącza rozmowy przez mikrofon miedzy członkami twojej drużyny. Wartość
1 lub 0.
- cg_voiceglobal <#>
Włącza i wyłącza komunikacje globalną (automatyczną), czyli np. "sniper",
"fire in the hole". Standartowo opcja ta jest włączona. Wartość
1 lub 0.
- cg_soundglobal <#>
Podobnie jak powyżej lecz tym razem chodzi o muzykę i dźwięki.
- cg_soundfrag <#>
Włącza i wyłącza informację dźwiękową o zabiciu przez gracza przeciwnika.
Standartowo włączona.
- sys_noaltenter < # >
Włącza i wyłącza blokowanie kombinacji klawiszy "ALT + ENTER". Standartowo
włączona.
Client Side Commands
- rcon <command>
Poleceniem tym kierujesz serwerem (zmieniasz ustawienia) po przez komendy.
Wcześniej musisz ustawić "rconpassword".
- weaptoggle <A> <B>
Polecenie pozwala na szybkie przerzucanie się między dwiema broniami. Gdzie
AB to = primary, secondary, pistol, grenade. W przypadku bindowania wygląda
to tak:
/bind “weaptoggle primary grenade”
/bind “weaptoggle primary primary”
Tłumaczenie: [FPP]glan [FPP]aSc
--------------------------------------
Last modified: 08·12·2004 - 04:01 |