f·p·p · s·o·f
http://sof.fpp.pl


SOF II

Polecenia Serva

Server Side cvars
  • g_gametype <name>
    Ustawia typ rozgrywki jaki zastosowany zostanie przy następnej rozgrywce.  Możliwe są opcje “dm” (Deathmatch), “tdm” (Team Deathmatch), “elim” (Elimination), i “inf” (Infiltration).

  • g_availableweapons <list>
    Ustawia, z jakiej broni będziemy mogli skorzystać grając na serwerze. Każda z broni jest reprezentowana jako 0,1 albo 2. Gdy broń ma parametr 0 nie będzie ona dostępna. Gdy broń ma parametr 1 będzie dostępna tylko w trybach, gdzie możemy podnosić broń. Jeśli parametr 2 będzie ogólno dostępna. Wartość domyślna ustawiona jest na “2222222222211” co oznacza, że wszystkie rodzaje broni są dostępne w dm, ale RPG-7 i MM1 jest wyłączona w trybach infiltration i elimination. Broń jest w następującym porządku:
    • Nóż
    • M1911A
    • USSOCOM
    • M590 Shotgun
    • Micro Uzi
    • M3A1
    • USAS12
    • M4 Assault Rifle
    • AK74 Assault Rifle
    • MSG90A1 Sniper Rifle
    • M60 Machinegun
    • MM1 Grenade Launcher
    • RPG-7

  • fraglimit < # >
    Ustala limit fragów, które potrzebne są do zmiany mapy. 0 wyłącza limit. Wartość domyślna: 20.

  • timelimit < # >
    Ustala limit czasowy rozgrywki. Domyślnie: 0.

  • g_inactivity < # >
    Ustala czas ( w sekundach), po jakim nieaktywny gracz jest rozłączany z serwera. 0 wyłącza tą opcje. Domyślnie: 0.

  • teamlimit < # >
    Ilość rund, jakie musi wygrać drużyna (dla Infiltration / Elimination), żeby mapa została zmieniona.  0 wyłącza tą opcje.  Domyślnie: 8.  

  • g_friendlyfire <#>
    Włącza lub wyłącza opcje friendly fire.  Gdy ustawione na 1 będziesz mógł zabić i ranić swoją drużynę, i odwrotnie gdy ustawione będzie na 0.  

  • g_speed < # >
    Ustala prędkość poruszania się.  Domyślnie: 280.

  • sv_maxrate < # >
    Ustala maksymalny transfer do użytkownika. Pomaga kontrolować prędkość twojego łącza. Domyślnie: 0 (brak limitu).  

  • sv_hostname < name >
    Ustawia nazwę serwera, która pojawi się w przeglądarce GameSpy. Domyślnie: hostname.  

  • sv_maxclients < # >
    Maksymalna ilość graczy na serwerze. Domyślnie: 8.  

  • g_password < password >
    Komenda zakłada hasło (g_password hasło) na serwer, czyli serwer wymaga od użytkowników podania hasła by mogli oni wejść na serwer.
    Brak hasła (g_password "") oznacza wstęp wolny. Standartowo żadne hasło nie jest założone.

  • g_allowvote < # >
    Ustala czy możliwe będzie głosowanie na twoim serwerze. 0 zabrania, a 1 pozwala przeprowadzić głosowanie.  Domyślnie: 1.  

  • g_voteduration < # >
    Ustala ilość sekund przez jaką będzie możliwe głosowanie. Domyślnie: 60.  

  • g_timeouttospec <#>
    Ilość sekund po jakiej użytkownik który nie wysyła żadnych informacji do serwera jest przełączany do trybu widza. Domyślnie: 15.  

  • g_roundtimelimit <#>
    Ustala limit czasowy jednej rundy (w trybach infiltration oraz elimination) Domyślnie: 5.  

  • sv_mapcycle <filename>
    Ustala plik odpowiedzialny za zmiany map. Domyślnie: default.mapcycle.  

  • g_suicidepenalty <#>
    Ustala wartość punktów za zabicie siebie. Domyślnie: -1.  

  • g_teamkillpanelty <#>
    Ustala wartość punktów za zabicie kogoś ze swojej drużyny. Domyślnie: -1.  

  • sv_pure < # >
    Ustala twojemu serwerowi tryb "czyszczenia". Znaczy to tyle, że serwer wymaga od klienta identycznych ustawień plików, jakie są na serwerze. W przypadku, gdy tak nie jest serwer odrzuca klienta. Aby założyć te ustawienia musisz wpisać w linii poleceń (np.: "+set sv_pure 0") a nie z konsoli. Standartowo ta opcja jest wyłączona.

  • rconpassword < password >
    Jeśli nie założysz hasła na serwerze, to możesz zdalnie z konsoli ustawiać hasło. Polecenie pozwala operatorowi serwera zdalnie zmieniać ustawienia serwera. Jeśli jednak założysz do wszelkich zmian na serwerze będziesz potrzebował hasła. Standartowo opcja ta jest wyłączona (''").

  • g_forcefollow <#>
    Uaktywnia lub dezaktywuje zdolność do latania po planszy jako ghost. Gdy ustawiona jest na 1 jedyną możliwością jest poruszanie się za plecami grających. Natomiast gdy wartość wynosi 0 jest pełna swoboda ruchów. Domyślnie: 0.  

  • g_followenemy <#>
    Uaktywnia lub dezaktywuje możliwość śledzenia przeciwnika jako ghost. 1 umożliwia, a 0 zmusza nas do patrzenia tylko zza pleców kolegów z drużyny. Domyślnie: 1
     

Client Side cvars

  • com_maxfps < # >
    Komenda ta ustawia maksymalna liczbę przesyłanych pakietów "klatek ekranowych" (fps). Ma to na celu ograniczenie ewentualnych lagów. Zbyt duża liczba może powodować lagi, dlatego standartowo jest ustawione na 85 fps.
     
  • rate < # >
    Ustawiasz maksymalna liczbę odbieranych danych z serwera. Zbyt duża liczba może powodować lagi. Standartowo jest ustawione na 2500.

  • rconpassword < password >
    Wpisujesz tutaj hasło, które musi być zgodne z ustawionym na serwerze. Wtedy możesz dokonywać zmian. Standartowo nie ma hasła ("").

  • cg_drawfps < # >
    Ta komenda włącza okienko FPS, dzięki czemu widzimy jakie aktualnie mamy wartości fps. Standartowo jest wyłączona. Wartości to 1 (aktywacja), 0 (deaktywancja).

  • cg_lagometer < # >
    Komenda mierzy i wyświetla graficznie wielkość twojego laga. Wartość (#) aktywowania tej opcji to: 1, wyłączenia 0.
    Standartowo jest wyłączona.

  • cg_chattime <#>
    Komenda ta ustawia czas pozostawiania wiadomości od innych graczy na twoim ekranie. Standartowo jest to 6 sekund, czyli 6000 milisekund.
    Uwaga!!! Wartość czasu podaje się w milisekundach (np. 1000 = 1s).

  • cg_voiceradio <#>
    Włącza i wyłącza rozmowy przez mikrofon miedzy członkami twojej drużyny. Wartość 1 lub 0.

  • cg_voiceglobal <#>
    Włącza i wyłącza komunikacje globalną (automatyczną), czyli np. "sniper", "fire in the hole". Standartowo opcja ta jest włączona. Wartość 1 lub 0.

  • cg_soundglobal <#>
    Podobnie jak powyżej lecz tym razem chodzi o muzykę i dźwięki.

  • cg_soundfrag <#>
    Włącza i wyłącza informację dźwiękową o zabiciu przez gracza przeciwnika. Standartowo włączona.

  • sys_noaltenter < # >
    Włącza i wyłącza blokowanie kombinacji klawiszy "ALT + ENTER". Standartowo włączona.
 

    Client Side Commands

  • rcon <command>
    Poleceniem tym kierujesz serwerem (zmieniasz ustawienia) po przez komendy. Wcześniej musisz ustawić "rconpassword".

  • weaptoggle <A> <B>
    Polecenie pozwala na szybkie przerzucanie się między dwiema broniami. Gdzie AB to = primary, secondary, pistol, grenade. W przypadku bindowania wygląda to tak:
    /bind “weaptoggle primary grenade”
    /bind “weaptoggle primary primary”

Tłumaczenie: [FPP]glan     [FPP]aSc    

--------------------------------------
Aktualizacja: 08·12·2004 - 04:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-07, 10:38, z 172.69.6.82 (172.69.6.82)
Strona dostępna online pod adresem: http://sof.fpp.pl/?pl:pages:show:429:::

DRUKUJ | Powrót